دومین نشست کارگروه کارشناسی و مشورتی خلاقیت ها و نوآوری روش ها برگزار شد
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، دومین نشست کارگروه کارشناسی و مشورتی خلاقیت ها و نوآوری روش ها با حضور معاونین و مدیران ستاد اقامه نماز مرکز و نمایندگان شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات ستاد اقامه نماز در روز شنبه ۲۷ خرداد ماه برگزار شد.
سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در گفتگو با خبرنگار مدیریت روابط عمومی، با اعلام این خبر گفت: در ابتدای این جلسه، یافته های خلاصه پژوهش ملی ستاد اقامه نماز با موضوع سنجش وضعیت اقامه نماز در نسل نو تبیین شد و سپس نسبت به تبیین یافته های پژوهش آموزش و پرورش استان فارس با عنوان سنجش وضعیت اقامه نماز در مدارس اقدام گردید.
مهدیان گفت: ارئه سیر تحولی مطالعات اجتماعی در حوزه دینداری طی دو دهه اخیر و تبیین طرح مساجد اربعه و تشریح الزامات تدوین سیاست های کلان و اقدامات عملیاتی در تدوین برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از موارد مورد گفتگو در این جلسه بود.
وی افزود: با عنایت به نظر معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد و موافقت مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، مصوب شد؛ پژوهش ملی بررسی وضعیت اقامه نماز در بین دانش آموزان مشترکا توسط ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش انجام شود و نقد و بررسی برنامه های اقامه نماز دستگاه های آموزشی و فرهنگی منتخب شامل؛ وزارت “آموزش و پرورش”، “علوم، تحقیقات و فناوری”، “بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” و “فرهنگ و ارشاد اسلامی” و “سازمان های تبلیغات اسلامی”، “اوقاف و امور خیریه” و “صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران” در اولویت اول کارگروه خلاقیت ها ونوسازی روش ها قرار گیرد.
سید علی مهدیان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد متولیان اقامه نماز در دستگاه های فوق الذکر، نسبت به آسیب شناسی اجرای برنامه های مصوب اقامه نماز دستگاه در پنج سال اخیر اقدام و یافته ها در کارگروه ارائه شود.
وی اظهار کرد:در پایان جلسه تصویب گردید تا اعضای کارگروه به اتفاق متولیان اقامه نماز دستگاه در جلسات مشترک نسبت به نوسازی و غنابخشی به برنامه های مصوب اقامه نماز دستگاه با عطف توجه به رویکردهای؛ “جامعیت برنامه ها و تاثیرگذاری آنها”، “توجه به نیازهای روز و واقعی مخاطبین”، “تبلور آموزه های دینی در رفتارهای اجتماعی”، “توسعه فعالیت ها و عبادات جمعی” و “استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی در انتقال مفاهیم” اقدامات لازم را انجام دهند.