اخبارمعاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش

شورای عالی اقامه نماز سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس استعدادهای درخشان، در جلسه شورای عالی اقامه نماز گفت: ۷۳۰ مدرسه سمپاد در ۱۳۰ شهر کشور وجود دارد که جمعیت دانش آموزی این مدارس حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: چشم انداز برنامه‌ها در مدارس استعدادهای درخشان پایا قابل دسترس و دارای زمانبندی است که ما را به مدل تربیتی سمپاد رسانده است که این مدل نیز ما را به شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری رسانده است.

فتحی نژاد خاطرنشان کرد: ما دانش آموزانی را که طبق این مدل تربیت می‌کنیم که در حوزه‌های نگرش دانش و مهارت آماده اثرگذاری و خدمت رسانی به کشور باشند که دارای ۲۵ شایستگی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس استعدادهای درخشان گفت: باید دانش آموزان سمپادی برای اثرگذاری بیشتر توان و نیروی کافی داشته باشند به همین منظور و برای توانمندسازی آنها ۱۵۵ هزار نفر برنامه‌های گوناگون علمی، پرورشی و ورزشی در سال گذشته طبق مدل تربیتی سمپاد برگزار کردیم.

وی افزود: ما از ظرفیت روحانیت در مدارس در قالب طرح روشنا استفاده می‌کنیم که قراری که با مراجع ذی صلاح گذاشته‌ایم مقرر شده است روحانیونی که برای مدارس سمپاد انتخاب می‌شوند از دانش‌آموختگان مدارس سمپاد باشند که چالش کمتری با دانش‌آموزان سمپادی داشته باشد.

فتحی نژاد ادامه داد: در کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد اتفاق بسیار خوبی در حوزه مفاهیم می‌افتد و باز طراحی از خودباوری و پرهیز از انفعال است که دانش‌آموزان باید مشکلاتی را که به این حوزه‌ها مربوط می‌شوند استخراج نمایند و سپس راه حل‌هایی از بین آیات قرآنی برای آنها پیدا کند این اتفاق بسیار جذاب و جالب است و دانش آموزان می‌فهمند که قرآن معدنی برای پاسخ همه سوالات است.

وی گفت: ۱۲ هزار نفر در کنگره قرآن کریم مدارس سمپا شرکت کرده‌اند که رویدادی عظیم و باشکوه بود.

فتحی نژاد افزود: راهیان پیشرفت نورانی یکی از ابداعات سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بود که با توجه به اقتضائات دانش‌آموزان سمپاد طراحی شده است و صرفاً یک بازدید از مناطق جنگی نیست و بازدیدهایی از مراکز علمی و فناوری نیز در دستور کار است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس استعدادهای در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر برنامه‌های مرتبط با نماز به ۶ محور آموزش و آگاهی بخشی، برنامه‌های تشویقی، فضای مناسب و زیباسازی نمازخانه‌ها، تعریف کارسوق فرهنگی برای برنامه‌های پرورشی، اجرای برنامه‌های مادر دختری و پدر پسری و همچنین استفاده از فناوری هوش مصنوعی روی آورده‌ایم.

رضا بهشتی، معاون امور اقامه نماز در این نشست گفت: رویکرد وزیر آموزش و پرورش و مهم‌ترین اولویت وی اقامه نماز در مدارس است لذا این امر مستلزم آن است که همه عوامل پای کار باشند.

وی افزود: یکی از موارد مورد تاکید وزیر که بسیار اهمیت دارد بحث اقامه نماز در مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است.

معاون امور اقامه نماز خاطرنشان کرد: وضعیت اقامه نماز باید در مدارس به شرایط مطلوبی برسد و دانش آموزان بتوانند از فیوضات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: ستاد عالی اقامه نماز مرجع سیاست گذاری در همه دستگاه‌های اجرایی من جمله آموزش و پرورش است لذا بخشنامه ها و دستورالعمل های ان لازم الاجراست.

در این نشست منصور سرگزی، معاون  فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز گفت: سهم سازمان در همه شئون ادا نشده است تاکید حاکمیت تربیت نسل نویی است که این نسل نو در مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حضور دارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که سازمان ملی پرورش ستادهای درخشان و ستاد اقامه نماز جلسه مشترکی برای بحث نماز داشته باشند که یکی از دستورات آتی شورای عالی نماز برنامه‌های سازمان خواهد بود.

وی پیشنهاد کرد: در قم مرکز تخصصی نمازی وجود دارد که طلبه‌های فاضل در حوزه تربیت نسل نو آموزش دیدند و مهارت‌های پاسخگویی به شبهات نسل نو را دارند می‌توانیم برای مدارس سمپاد از این طلبه‌های فاضل استفاده کنیم.

سرگزی خاطرنشان کرد: همچنین دوره آموزشی مبین مختص مدیران و کادر آموزشی مدارس در ۶ دوره آموزشی تحت عنوان ضمن خدمت فرهنگیان مصوب شده است که پیشنهاد می‌شود فرهنگیان شاغل در مدارس استعدادهای درخشان نیز از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

معاون  فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز گفت: موضوع نماز در بین نسل نو چند سالی است که در اجلاس سراسری نماز محور کار است و این نشان دهنده دغدغه حاکمیت نسبت به نماز در بین نسل نو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا