به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کردستان، شورای اقامه نماز اداره کل ثبت احوال با حضور مدیر و کارشناس ستاد اقامه نماز و اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل دهم تیر ماه تشکیل گردید.
در ابتدای این جلسه جوکار مدیر کل ثبت احوال استان کردستان ضمن خیر مقدم به مدیر ستاد اقامه نماز گزارشی از عملکرد این اداره کل درخصوص توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ارائه نمود و گفت: نماز جزء باورها و اعتقادات دین ما است و همه ما موظف هستیم برای این فریضه الهی تلاش نماییم.
مدیرکل ثبت احوال گفت: ما در همه ادارات امام جماعت داریم حتی در اداراتی که حدود ۴الی۵ نفر کارمند داریم باز هم نماز جماعت به امامت یک روحانی برگزار می گردد و سعی می کنیم با برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان آنها خاطرات خوشی در رابطه با مکلف شدن و نماز خواندن داشته باشند همچنین طی مراسماتی از خادمان و فعالان نماز تقدیر شده است.
جوکار ضمن تشکر از پیگیری های ستاد اقامه نماز استان و همکاری و همراهی این ستاد برای برنامه های نمازی این اداره افزود: ما آماده هستیم تا با همکاری ستاد اقامه نماز برنامه های بیشتری انجام دهیم و اگر مشکلات و نواقصاتی هم وجود دارد با راهنمایی مسئولان ستاد اقامه نماز برطرف نماییم.
در ادامه جلسه دبیر شورای اقامه نماز این اداره کل گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.
سپس عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تشکر از مدیرکل و اعضای شورای اقامه نماز ثبت احوال گفت: وزارت کشور و دستگاههای زیرمجموعه آن باید در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جلوتر از همه باشند چون مجموعه وزارت کشور در استان، استاندار بعنوان رئیس شورای اقامه نماز استان مسئولیت هدایت و پشتیبانی از برنامه های نمازی را بعهده دارد لذا انتظار می رود دستگاههایی که در استان جزء وزارت کشور هستند در امر نماز حساس تر، دقیق تر و عمیق تر عمل نمایند.
مدیر ستاد اقامه نماز با توجه به ارزیابی سال ۱۴۰۱ گفت: اداره کل ثبت احوال در بارگزاری مستندات باید دقت بیشتری داشته باشد و شاخص هایی که در چارچوب تفاهم نامه ی کشوری و استانی مطرح شده است بیشتر عنایت کند.
وی افزود: شورای اقامه نماز هر دو ماه یکبار در ادارات کل باید تشکیل گردد و در مجموع حداقل در طول سال شش جلسه شورای اقامه نماز برگزار گردد و در این جلسات که بعنوان اتاق فکر ادارات است درخصوص برنامه ریزی نظارت و ارزیابی مجموعه در راستای برنامه های نمازی اقدام نمایند و پیشنهاد می شود یکی از دستور کار جلسات شورای اقامه نماز بررسی میزان تحقق برنامه هایی که در تفاهم نامه کشوری و استانی قید گردیده است اختصاص داده شود تا مشخص گردد چه برنامه هایی اجرا شده و اگر برنامه ای مورد توجه قرار نگرفته دلایل آن بررسی شود و طی زمانبندی مشخصی به اجرای هر یک از برنامه ها اهتمام گردد و اگر چه نقاط ضعف و نارسایی هایی وجود دارد نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.
عظیمی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در اداره کل ثیت احوال می توان بهتر از وضع موجود برای نماز برنامه ریزی و عمل کرد لذا ما آمادگی داریم تا کارشناسان ستاد به همراه دبیر شورای اقامه نماز اداره کل ثبت احوال طی جلسات کارشناسی نسبت به شناسایی ظرفیت ها اقدام نموده و راهکارهای همکاری ستاد اقامه نماز و اداره کل ثبت احوال را مشخص و به مسئولین ستاد و اداره کل پیشنهاد دهند تا پس از بررسی لازم بعنوان تفاهم نامه همکاری استانی مورد توجه قرار گیرد و همچنین پیشنهادات لازم برای تفاهم نامه سال ۱۴۰۳ به ستاد اقامه نماز کشور و سازمان ثبت احوال پیشنهاد داده شود.
در پایان جلسه عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان از نمازخانه اداره کل ثبت احوال نیز بازدید بعمل آورد.