
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کردستان، اقبال جهانپرور، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دیواندره، در گفتگو با روابط عمومی ستاد، به تشریح اقدامات و فعالیتهای انجام شده پرداخت و ضمن بیان تجربیات موفق، اولویتهای فرهنگی، پیشنهادات و چالشهای پیش رو را مطرح کرد.
جهانپرور درباره مهمترین تجربه موفق شهرستان در سال جاری گفت: برگزاری منظم نماز جماعت در مدارس شهر، روستا و ادارات شهرستان، همراه با بازدیدهای مستمر از این اماکن، از جمله تجربیات موفق ما در سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: در این بازدیدها، محافل انس با قرآن توسط ستاد اقامه نماز شهرستان برگزار شد و امام جمعه و رئیس مرکز بزرگ اسلامی نیز با حضور در این برنامهها به سوالات شرعی دانشآموزان پاسخ دادند. همچنین نشست تخصصی با حضور امام جمعه، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش و معاون پرورشی درباره مسائل تربیتی از دیدگاه دین مبین اسلام برگزار شد.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دیواندره در خصوص اولویتهای فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: برگزاری کارگاههای آموزشی اقامه نماز و برگزاری مسابقات اذان و قرآن در مدارس شهر و روستا و ادارات شهرستان از مهمترین برنامههایی است که در اولویت قرار دارد.
وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای تقویت برنامههای ستاد اقامه نماز در سال آینده تصریح کرد: برگزاری نشستهای تخصصی میان ماموستاها و معلمان پرورشی و استفاده از کارشناسان فرهنگی در مدارس شهر و روستا از مهمترین پیشنهادات ما برای ارتقای برنامههای ستاد در سال آینده است.
جهانپرور با بیان انتظارات خود از ستاد اقامه نماز استان و مرکز گفت: انتظار داریم تجربیات خود را به شهرستان منتقل کرده و در زمینه تأمین کمکهای مالی برای تشویق دانشآموزان و تهیه بستههای فرهنگی ما را یاری کنند.
وی در ادامه به برخی مشکلات و موانع موجود اشاره کرد و گفت: عدم برگزاری حداکثری جلسات مورد نظر اقامه نماز استان در شهرستان، عدم همراهی برخی ادارات شهرستان برای شرکت در جلسات اقامه نماز، و برگزار نشدن کامل جلسات اقامه نماز در اداره آموزش و پرورش شهرستان از مهمترین موانعی است که در سال جاری با آن مواجه بودهایم.
وی در پایان تأکید کرد: با همکاری و حمایت بیشتر ستاد اقامه نماز استان و مرکز میتوانیم برنامههای فرهنگی و مذهبی را با کیفیت بالاتری اجرا کرده و فرهنگ اقامه نماز را در سطح شهرستان دیواندره بیش از پیش گسترش دهیم.