اخبارکرمان

نماز وحدت بخش ادارات کرمان در اداره عشایری استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان، روز شنبه بیست و سوم دی ماه نماز وحدت بخش ادارات کرمان در محل نمازخانه اداره کل عشایری استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون نیروی انسانی و منابع استانداری، مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز و مدیران ارشد استان اقامه شد.

در این آیین نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان اقامه شد و پس از آن مدیر کل اداره عشایری استان گزارشی از وضعیت مسائل فرهنگی اداره به ویژه اقامه نماز جماعت در اداره عشایری ایراد کرد و در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) از مدیر ستاد اقامه نماز و مدیر عشایری و همکارانشان به جهت برپایی نماز وحدت تشکر کرد و حدیثی از امام علی (ع) را بدین مضمون برای حاضرین تشریح کرد.

امام جمعه کرمان گفت: امام علی (علیه السلام) از چهار چیز آمرزش مى طلبد که در واقع هر کدام از آنها یکى از مهمترین مشکلات اخلاقى و معنوى انسان است و بى شک هر انسانى که بتواند این چهار چیز را از خود دور کند به سر منزل سعادت و ساحل نجات نزدیک شده است.

وی بیان داشت: انسان فراموش کار، مرتکب گناهان زیادى مى شود که با گذشت زمان آنها را به فراموشى مى سپارد، به گونه اى که حتّى تقاضاى عفو و بخشش نمى کند و یا این که باز هم به سراغ آن مى رود، بى آن که توجّه داشته باشد که پشت او از بار این گناه سنگین است.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: این فراموشکارى دشمن سعادت انسان است و گاه مشکلات غیر قابل جبرانى به بار مى آورد و باید از آن به خدا پناه برد و از گناهان فراموش شده تقاضاى عفو و بخشش کرد. قرآن مجید در اشاره به این گونه گناهان تعبیر لطیفى دارد، مى فرماید: «یَوْمَ یَبْعَثُهُمُ اللّهُ جَمِیعاً فَیُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا اَحْصَاهُ اللّهُ وَ نَسُوهُ وَ اللّهُ عَلَى کُلِّ شَىْء شَهِیدٌ; در آن روز که خداوند همه آنها را برمى انگیزد و از اعمالى که انجام داده اند با خبر مى سازد، اعمالى که خداوند حساب آن را نگهداشته و آنها فراموشش کرده اند و خداوند بر هر چیز شاهد و ناظر است.»

وی گفت: این احتمال نیز در تفسیر جمله بالا از سوى جمعى از «شارحان نهج البلاغه» داده شده که منظور از آن، گناهانى است که واقعاً انسان از گناه بودن آن بى خبر است و یا اگر مى داند، علم او بسیار کم رنگ است. طرفداران این تفسیر متوجّه این اشکال شده اند که اگر انسان نسبت به گناهى جاهل باشد آن گناه بخشوده است و نیازى به تقاضاى غفران ندارد و لذا پاسخ گفته اند که جهل اگر از قصور سرچشمه گیرد و جاهل، جاهلِ قاصر باشد، همین گونه است; ولى اگر از تقصیر سرزند و جاهل مقصّر باشد: جاهلى که در فراگیرى علم کوتاهى کرده، قابل سرزنش و ملامت و توبیخ و مجازات است; بنابراین، جا دارد که از خدا نسبت به آنها تقاضاى عفو کند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یا این که منظور گناهانى است که انسان گناه بودن آن را فراموش کرده و یا در تشخیص گناه بودن آن، راه خطا رفته است که اگر آن نسیان و این خطا زاییده تقصیر باشد، باید از آن تقاضاى عفو کرد; همان گونه که در قرآن مجید آمده است: «رَبَّنَا لاَتُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا»

در پایان هم از فعالان فرهنگی و فعالان نماز اداره امور عشایری استان تجلیل شد.

اقامه نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان در اداره امور عشایری استان

اقامه نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان در اداره امور عشایری استان

اقامه نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان در اداره امور عشایری استان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا