اخبارحوزه ریاست

جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش، با حضور قائم مقام، معاونین و مشاورین ستاد اقامه نماز و مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در روز یکشنبه، بیست و یکم مرداد ماه برگزار شد.

سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از اینکه فرصتی فراهم شده که ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش برای تقویت پایه های اعتقادی نماز گام بردارند، سپاسگزارم، همکاران ما که در ستاد اقامه نماز فعالیت می کنند به نوعی نقش اجتهادی و راهگشا دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در تمام دولت ها در حوزه نماز پای کار بوده است، گفت: این اقدامات کافی نیست و ما تلاش می کنیم تا این برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها منشا اثر باشد و آثار این همت بلند شما در مدارس متجلی شود، از این‌رو تلاش کردیم شورای فرهنگ عمومی، استانداران و برخی دستگاه های اجرایی همچون تبلیغات اسلامی را پای کار بیاوریم.

به گفته زرهانی، ما باید تلاش کنیم متناسب با جایگاه سیاستگذاری و هدایت گری خود در ستاد، یک طرح و راهنمای کامل را تنظیم و ابلاغ و برنحوه اجرای آن نظارت کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بیشترین انتظار ما از سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در تولید محتوای کتاب ها است، گفت: معلمان و مربیان نیز بایستی از این برنامه های آموزشی پشتیبانی کنند تا اهداف محقق شود.

زرهانی با اشاره به اینکه باید نگرش حق شناسانه نسبت به نسل نو داشت، گفت: برخی گمان می کنند نسل نو از دست رفته، ولی بخش اعظمی از نسل نو منطبق با فطرت و تفکر توحیدی رایج در خانواده و جامعه زندگی می کنند البته کاهل نماز و بی توجهی به نماز در این نسل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت مانند کشاورزی مراحل کاشت، داشت و برداشت وجود دارد، گفت: اینکه تا چه اندازه از تمکن نظام در جهت تقویت بنیان اعتقادی نسل نو بهره می گیریم مهم است، البته اهرم هایی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور وجود دارد که تلاش می کنند کاشته های شما را به نفع خود برداشت کنند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خانواده، مربیان، مدیران مدارس و انجمن اولیا برای ترویج فرهنگ نماز در نسل نو تاکید کرد و گفت: از رئیس جمهور کشورمان هم انتظار داریم که سال تحصیلی جدید، زنگ نماز همزمان با زنگ آغاز سال تحصیلی نو به صدا درآید.

به گفته زرهانی، لازم است از فرصت این کارگروه برای توجه به شرح وظایف، مصوبات شورای عالی نماز، منشور و تفاهم نامه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش استفاده و متناسب با آن ماموریت های نو برای خود تعریف کنیم.

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز نیز در سخنانی با بیان اینکه این کارگروه با هدف ترویج فرهنگ نماز در نسل نو تشکیل می شود، گفت: عملیات برنامه ریزی تفاهم نامه جدید ستاد و آموزش و پرورش آغاز شده است و باب پیشنهاد و برنامه ریزی برای نظام نامه سالانه و برنامه سنواتی آموزش‌ و پرورش در این کارگروه فراهم است.

وی با یادآوری اینکه آبان ماه امسال سی و یکمین اجلاس سراسری نماز را با عنوان”نماز نسل نو و رسالت ما” در خراسان شمالی اجرا خواهیم کرد، گفت: اجلاس نماز مهمترین رویداد دینی کشور است که با پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز می کند و رئیس جمهور نیز به عنوان سخنران حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت نماز نسل موجب شده است که هر سال عنوان اجلاس بر روی نماز نسل نو متمرکز شود، گفت: از ظرفیت این کارگروه می توان برای بهره گیری از نظرات و پیشنهادات شما به عنوان همکاران ستاد در امر اقامه نماز نسل نو استفاده کرد.

سرگزی با بیان اینکه فراخوان علمی این اجلاس منتشر شده و از طریق سایت اقامه نماز در دسترس عموم قرار گرفته است، افزود: اطلاع رسانی این اجلاس به مدارس و تشویق مربیان و مدیران مدارس برای شرکت در این رویداد مهم دینی مورد تاکید است.

معاون فرهنگ،آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز اضافه کرد: پس از برگزاری اجلاس سراسری نماز اسناد برنامه ای برای رونق نماز در مدارس حاصل می شود که در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار می گیرد.

وی در ادامه به قفسه کتاب نماز در مدارس و تخفیف ۵۰ درصدی ستاد برای این کتاب ها به مدارس اشاره کرد و گفت: در یک برنامه مشترک با آمورش و پرورش دوره آموزشی مربیان و مدیران مدارس در فصل تابستان با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه باقری، مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز همراه آموزش و پرورش در تقویت نماز نسل نو است، گفت: تفاهم نامه دوسالانه وزیر آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز تدوین و پس از امضا توسط طرفین در قالب منشور اقامه نماز وظایف و ماموریت ها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه نتایج ارزیابی نماز ادارات آموزش و پرورش در استان ها قابل توجه است، گفت: در وزارتخانه به دلیل عدم درج اقدامات و برنامه ها در سامانه سجاده متاسفانه در برخی سال ها نتایج ارزیابی این مجموعه در حوزه نماز پایین بود.

باقری یکی از اهداف تشکیل این کارگروه را آشنایی با وظایف زیرمجموعه های وزارتخانه متبوع با وظایف خود در این تفاهم نامه خواند و یادآور شد: همه بخش ها به سهم خود باید در راستای عمل به ماموریت ها و ثبت اقدامات در سامانه اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا